м.Дніпро, вул.Івана Езау, 17

Відділ продажів: тел. (067) 569-76-86

Сервіс: тел. (067) 632-18-18

Відділ запчастин: тел. (067) 431-63-34

Історія Honda


Спадщина

За час свого існування компанія Honda Motor перетворилась на найбільшого виробника мотоциклів у світі та стала одним із лідерів автомобілебудування. Створивши глобальну мережу з 454 дочірніх компаній і філій, співпраця з якими ведеться за принципом справедливості, Honda розробляє, виробляє та продає на ринку широкий асортимент товарів - від невеликих універсальних двигунів і скутерів до спеціалізованих спортивних автомобілів, що принесло компанії світову популярність і заслужило довіру клієнтів по всьому світу.

Соічіро Хонда – засновник компанії Honda

Компанія Honda була заснована в 1946 році японським інженером, винахідником та автогонщиком, який народився в 1906 році, Соічіро Хондою (Soichiro Honda). Компанія в її нинішньому вигляді та з усією 60-річною історією існує завдяки його зухвалому, винахідливому та нестандартному способу мислення та поведінки. Пан Хонда народився у бідній родині, не закінчивши школу, вже у 16 років вступив учнем до авторемонтної майстерні Токіо.

У 1928 році, накопичивши достатньо грошей, Соічіро Хонда повернувся до рідного міста і відкрив там першу ремонтну майстерню. Цього ж року він отримав перший із сотень своїх наступних патентів за ідею замінити на колесі дерев'яні спиці металевими.

У 1938 році він винайшов поршневе кільце, виробництвом яких займалася заснована ним у 1937 році компанія Tokai Seiki Heavy Industry.

Якось приробивши мотор до свого велосипеда, і створивши таким чином мопед, а потім зібравши ще з десяток таких мопедів для своїх друзів, пан Хонда всерйоз зайнявся виробництвом подібних машин.


Запуск виробництва

У 1946 році було засновано компанію під назвою "Інститут технічних досліджень Хонда" (Honda Technical Research Institute), а в 1947 році почалось виробництво першого продукту компанії - мопеда A-type з 2-тактним двигуном об'ємом 50 см3. Через рік, 1948-го, компанія була перереєстрована, названа відповідно до духу часу Honda Motor Company і розпочала розробку та виробництво мотоциклів. Перший мотоцикл компанії, який отримав назву Dream ("мрія") та оснащений двигуном об'ємом 98 см3, був випущений у 1949 році.

Цей рік для Honda Motor Company став знаменним ще й тому, що в компанію прийшов працювати Такео Фудзісава, людина, яка по праву вважається другим батьком-засновником компанії. Між ним та Соічіро Хонда існував розподіл обов'язків, пан Хонда займався технологіями виробництва, пан Фуджісава корпоративним управлінням та продажами.


Перше розширення компанії

У 1950 році відкрилась філія компанії в Токіо; там само була куплена швейна фабрика і переобладнана в завод з випуску мотоциклів, де почалося виробництво мотоциклів Dream Type D, моделі, яка в 1951 році вже була замінена на Dream Type E нову розробку, що розвивала максимальну швидкість 70 км/год.

У 1952 році головний офіс Honda перемістився в Токіо, в провінції Сайтам відкрився завод Shirako, з'явився новий двигун Cub Type F об'ємом 50 см3 і потужністю 1,2 л. с.

Через рік, у 1953 році, відкрилися ще два заводи і почалося виробництво Benly J-type. Після цього стартує продаж скутера Juno K-type та його експорт у США, і завдяки технологічному прориву Honda отримує можливість брати участь у мотоспорті – команда компанії бере участь у міжнародній мотогонці Sao Paulo у Бразилії та Isle of Man TT у Великій Британії.


Початок ери перемог у мотоспорті

Вже в 1955 році компанія стала лідером з випуску мотоциклів у Японії, знищивши величезну кількість конкурентів; Honda взяла участь у перших японських перегонах Motorcycle Endurance Road Race і виграла в класах 350 см3 і 500 см3, отримавши до того ж нагороду за найкращу конструкцію. Випустили нові моделі Benly JB, Dream SA, Dream SB-type. Наступного року були розроблені корпоративні принципи, яких компанія дотримується досі. Відкрився сервісний відділ та була введена в дію річна гарантія на продукцію. У 1957 році на заводі Shirako відкрився центр досліджень та розробок. Команда Honda посіла перше місце у гонці Mt. Asama Race в класі 350 см3. Подальші перемоги Honda в гонках мотоциклів такі численні, що їх немає сенсу перераховувати.

У 1958 році вийшла модель Super Cub, а в 1959 році Honda стала найбільшою компанією у світі з виробництва мотоциклів. Крім цього, у 1959 році було засновано компанію American Honda Motor в США.

У 1960 році центр досліджень і розробок був перетворений на окрему компанію Honda R&D Co., Ltd., а в 1961-му обсяг продажів мотоциклів Honda досяг 100 000 на місяць - вперше в цій галузі. Починається виробництво мотоциклів у Тайвані і відкривається Honda Deutschland GmbH – представництво компанії у Німеччині. У 1962 році Honda запустила завод із випуску власного виробничого обладнання. Цей завод став основою компанії Honda Engineering Co., Ltd.

Тоді ж відкрилося представництво у Бельгії для збирання та продажу мотоциклів у Європі; було збудовано спортивний комплекс Suzuka Circuit.


Вихід Honda на світовий ринок. Участь у перегонах "Формули-1"

На ринок автомобілів компанія Honda вийшла, представивши в 1963 свій перший автомобіль - невелику спортивну модель S500. Крім цієї моделі Honda випустила ще й легку вантажівку T360.

У 1964 році Honda вперше заявила про свої плани на участь у перегонах "Формули-1"; команда компанії виступила у класі 1500 см3 на перегонах у Німеччині того ж року. Була розроблена концепція сервісних заводів (S.F.), і по всій Японії почалося їх будівництво. Тоді ж відкрилося представництво компанії у Франції (Honda France S. A.), а S500 переміг у 600-кілометрових перегонах у Нюрбургрингу. У провінції Сайтам відкрився завод Sayama, розрахований на масове автомобільне виробництво. Наступний, 1965 рік, став роком першої перемоги Honda у "Формулі-1", у Мехіко у класі 1500 см3 Honda виграє Гран-прі.

У цей час у Лондоні відкривається британське представництво Honda; починає експортуватися нова модель S600, яка, як і S500, виграє гонку у Нюрбургрингу. У цей період з'являється і найкомпактніший і найпотужніший генератор у світі Honda E300.

У 1966 році дебютувала нова модель - компактний N360, почалися продажі та експорт моделі S800, а також був встановлений світовий рекорд: Honda 11 разів поспіль здобула перемогу у "Формулі-2". У 1967 році Honda отримала ще одну перемогу у "Формулі-1" у класі 3000 см3 на Гран-прі Італії.

1968 став до певної міри ювілейним: у США був випущений мільйонний мотоцикл Honda, а у французькому Гран-прі "Формули-1" Honda посіла друге місце.

У 1969 році відкриваються представництва в Канаді та Австралії, в США починається випуск мотоцикла Dream CB-750 Four, а наступного року відкрилися центр розвитку безпеки руху та центр з вживання заходів проти забруднення. Крім цього, було засновано компанію Honda Engineering Co. і розпочався експорт автомобілів до Італії.

У 1971 році Honda представила двигун CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion) перший з відповідних Акту про чисте повітря 1975 року, а також почала продаж легкового автомобіля Life з водяним охолодженням двигуна. Відкрилося представництво у Бразилії та розпочалося виробництво мотоциклів у Мексиці.

Наступний, 1972 рік, став для Honda доленосним. Саме цього року відбувся випуск моделі Civic, який моментально приніс компанії Honda славу та визнання.


Завоювання визнання: випуск нових моделей

З цього часу Honda почала завойовувати визнання як виробник компактних, недорогих, якісних автомобілів. У 1973 році Соічіро Хонда формально пішов у відставку з посту президента компанії (також пішов у відставку і Такео Фудзісава), але навіть після цього він прагнув особисто випробувати кожну нову модель. Соічіро Хонда та Такео Фуджісава стають верховними радниками, а президентом компанії став Кійосі Кавасіма.

Цього ж року почався продаж Civic із двигуном, оснащеним технологією CVCC. Технологія CVCC пізніше буде використовуватися і Isuzu Motors, і Chrysler Corporation, згідно з підписаним з Honda Motor контрактом. Також було підписано ліцензійну угоду з Ford Motor з приводу цієї технології. У комплексі з Suzuka Circuit проходить перший національний фестиваль мотоциклів.

У 1974 році, коли на Японію обрушилася нафтова криза і автовиробники вирішили скоротити обсяги виробництва, пан Хонда вчинив навпаки, подвоїв виробництво і знизив ціни. І це подвоїло динаміку розвитку компанії: у той час, коли Toyota та Nissan отримали 40-відсоткове зниження продажів, компанія Honda збільшила продажі на 76 відсотків. Соічіро Хонда того ж 1974 року отримав почесний докторський ступінь у Мічигані.

У 1976 році виходить ще одна знакова для компанії модель Honda Accord, в той же час загальний випуск Civic перевищив мільйон екземплярів. У 1975 році Civic зайняв перше місце в тестах на економічність, які проводилися американським Агентством захисту навколишнього середовища та Федеральним управлінням енергетики.

У наступні роки, у 1978 та 1979-му відповідно, дебютує модель Prelude та відкривається випробувальний полігон Тотиги, на якому до сьогоднішнього дня компанія тестує свої автомобілі. У 1980 році Honda увійшла до трійки найбільших японських автовиробників.

У 80-х роках у виробництво запускалися нові й нові моделі: у 1980 році Ballade, у 1981 році Vigor і City. У 1981 році кількість одиниць випущеної силової продукції сягнула 5-мільйонної позначки, а акції Honda почали котируватися на лондонській біржі.

У 1982 році на заводі в Огайо, США, почалося виробництво автомобілів Accord. Цього ж року на ралі Париж - Дакар перемагає мотоцикл Honda XL500R, а через рік після 15-річної перерви Honda повертається до "Формули-1".

У 1983 році була представлена модель Ballade Sports CRX, Honda підписала угоду з Austin Rover Group про спільні розробки, президент Кавасіма пішов у відставку, новим президентом став Тадасі Куме.

У 1985 році на світовому ринку дебютували такі моделі Honda, як Life, Integra та Legend. У той же час розвивався і напрямок силової продукції, загальна кількість її одиниць досягла 10 мільйонів.


Розробка та впровадження 4-колісного управління 4WS

Роком пізніше, у 1986 році, почалася розробка системи 4-колісного управління 4WS, в Канаді почалося виробництво Accord, цього ж року в ралі Париж - Дакар Honda зайняла три перших місця.

Система 4-колісного управління 4WS почала встановлюватись на автомобілі Prelude вже у 1987 році, також у цей період компанія оголосила про розробку системи подушок безпеки (SRS). Наприкінці 80-х Honda стала найшвидше зростаючою компанією у світі. У 1988 році в складеному журналом Motor Trend рейтингу найпопулярніших машин три перші позиції зайняли CRX, Civic та Prelude. Журнал Car and Driver назвав Accord однією з 10 найпопулярніших машин у США.

Успішне для компанії десятиліття 1980-х завершилося визначною подією: Соічіро Хонда став першим азіатом, відзначеним у Залі автомобільної слави в США. У цей же час Accord став моделлю, що найбільше продається в США, були представлені системи VTEC і TCS.

Десятиріччя 1990-х почалося з дебюту моделі NSX, оснащеної останніми технічними новинками прямого виклику спортивним автомобілям Ferrari. Ця модель впевнено закріпила Honda на ринку автомобілів класу Gran Turismo і відразу ж почала продаватися в США.

У цей же час Honda розвивалася у напрямку екологічних розробок - її автомобіль на сонячних батареях під назвою Dream посів друге місце у перегонах World Solar Challenge.

Кількість мотоциклів, що випускаються в місяць, у 1990 році досягла 3 мільйонів. 1991 рік для Honda Motor Company став нелегким, цього року помер засновник компанії Соічіро Хонда.

Наступний, 1992 рік, ознаменувався виходом нової моделі CR-X Del Sol та 20-річними роковинами Civic.

У 1993 році Honda знову пішла з Формули-1; а автомобіль на сонячних батареях Dream переміг у гонці World Solar Challenge. У середині 90-х Honda випустила такі моделі, як Logo та Stepwagon, а також презентувала систему ATTS (автоматична система розподілу крутного моменту) та анонсувала прототип людиноподібного робота.


Екологічно чисте машинобудування

Надалі компанія Honda все більше й більше приділяє увагу розвитку в галузі екологічно чистого автомобілебудування – випускаються автомобілі, які працюють на газу та електриці, покращуються характеристики двигунів, що дозволяють знизити кількість шкідливих речовин у вихлопних газах. Так, наприклад, у 1996 році виходить Honda EV PLUS – електромобіль, який вже у 1997 році починає здаватися в оренду, розробляються гібридні автомобілі з системою IMA, випускаються двигуни ZLEV з нульовим рівнем викидів.

У 1998 році компанія відзначає свій 50-річний ювілей, крім того, цього ж року було розроблено нову систему газорозподілу Hyper VTEC, випущено моделі S2000 та HR-V. Honda знову, втретє, оголошує про участь у "Формулі-1" і в 1999 році починає брати участь у змаганнях з командою BAR (British American Racing). Кінець 90-х для Honda ознаменувався ще й виходом знакової для компанії моделі гібрида Honda Insight, друге покоління якого стає сьогодні все більш популярним у світі.


XXI століття: революційна розробка робота Asimo та літака Honda Jet

Початок XXI століття ознаменувався для Honda презентацією революційної розробки людиноподібного робота Asimo.

У 2001 році з'явився компактний автомобіль Jazz/Fit, який з моменту випуску неодноразово ставав найкращим автомобілем у різних країнах, на думку споживачів. Ще одним важливим досягненням компанії у новому сторіччі став випуск літака власного виробництва Honda Jet, вперше протестованого у 2003 році, а також випуск та старт продажів автомобіля на водневих елементах FCX Clarity (який викидає в атмосферу лише воду) в Японії та США. У 2005 році компанія Honda продемонструвала ще одну свою розробку, цього року відбувся публічний "світовий дебют" літака Honda Jet на авіашоу EAA AirVenture-2005 у м. Ошкош, штат Вісконсін, США.

На сьогоднішній день Honda - компанія, яка динамічно розвивається і випускає легкові автомобілі, мотоцикли, реактивні літаки, силову продукцію і двигуни. Компанія постійно представляє технологічні інновації, котрі покликані покращити життя людей і за допомогою яких прагне зменшити шкоду для навколишнього середовища. Компанія Honda займає перше місце у світі з виробництва мотоциклів та входить до першої десятки світових виробників автомобілів.